Hierbij het verslag van de secretaris. Wilt u meer informatie stuurt u ons dan even een berichtje.

Jaarverslag  ledenvergadering 13 oktober 2016

Even in het kort het afgelopen seizoen
Bij de ledenvergadering in 2015 is natuurlijk een bijna geheel nieuw bestuur gekozen.14462764_1778744299058707_8312213577080918642_n
Het bestuur heeft er nu 1 seizoen opzitten en ik vind dat wij mogen terugkijken op een succesvolle periode. Helaas zijn er wel een aantal activiteiten gestopt maar er zijn ook diverse nieuwe activiteiten gestart. Het ene wat succesvoller als het ander. De koffie-inloop is niet geworden wat we ervan hadden verwacht en is dan ook  in december gestopt. Maar wij zijn deze maand weer van start met het handwerkcafé op de woensdagmiddag voor jong en oud.  U heeft natuurlijk al het een en ander gelezen in de nieuwsbrief.
Nog even in het kort, een inbraak in de zomervakantie, is allemaal goed gekomen. Wij zijn nu beter beveiligd : goed slot, licht en anti inbraakstrippen. Het gevolg hiervan is dat wij meteen de buitenboel hebben aangepakt. Buitenmuren geschilderd, nieuwe voordeur, nieuwe brievenbus en een mededelingenbord. Dus een fris begin van het nieuwe seizoen.
De open dag trok veel bezoekers, ook nieuwe aanmeldingen.

Waar zijn we nu?
Bij het de start van het seizoen 2016-2017 hebben wij even een informele vergadering gehouden met al onze docenten. Er is gezamenlijk besproken dat sommige activiteiten iets in prijs zijn gestegen. Wij proberen het natuurlijk voor iedereen betaalbaar te houden maar ook de De Bres heeft natuurlijk zijn maandelijkse lasten. Het aantal deelnemers van alle activiteiten is goed.
Op dit moment hebben wij ongeveer 112 betalende leden. Ons ledenaantal groeit gelukkig wel. Maar wij kunnen natuurlijk altijd meer leden gebruiken.

Stand van zaken
Wij hebben het idee dat De Bres meer bekendheid krijgt. Wij proberen regelmatig  een artikel in het kompas te plaatsen. Begin van het seizoen is er een nieuwsbrief verstuurd naar alle leden.
Volgende week gaan wij starten met de werkzaamheden aan de nieuwe keuken. Gelukkig zijn de vrijwilligers van het repaircafe bereid een handje te helpen wat weer in de kosten scheelt.

Financieel staan wij er goed voor. Hier zal de penningmeester verder op verzoek een toelichting op geven.

Toekomst
Heel veel plannen!!
Het bestuur is nog steeds heel enthousiast! Wij hebben zelfs een aanmelding voor het voorzitterschap!
Er komen weer heel veel leuke workshops aan, en als straks de keuken klaar is kunnen we nog meer organiseren. Denk aan kookworkshops, koken met kinderen enz.

Het bestuur ziet de toekomst van De Bres heel zonnig in!

Door DeBres